בעולם שבו כל שינוי קטן עלול לקלקל נוסחה מנצחת, קוואסאקי בחרה בגישה חכמה: לקחת את אחד מדגמי הספורט-תיור האהובים שלה – הנינג'ה 1000SX – ולבנות עליו את ממשיכו המובהק, ה־Ninja 1100SX לשנת 2025, שמגיע לישראל תחת מטרו מוטור. עם עיצוב נינג’ה מובהק, שדרוגי מנוע, תוספות טכנולוגיות ובונוס מפתיע ברכישה – אין ספק שמדובר באחת ההשקות המסקרנות של השנה.
המראה המוכר, בעטיפה מחודשת
הנינג’ה 1100SX מאמץ את השפה העיצובית הדינמית של משפחת הנינג’ה:
-
חיפוי קדמי אווירודינמי
-
מסכת חזית חדשה
-
מערכת פליטה עם משתיק קול בודד שמפחיתה משקל
הכול כאן מעוצב כדי לשדר תנועה, מהירות ואלגנטיות ספורטיבית. יחד עם משקף רוח מתכוונן ידנית בארבעה מצבים, מתקבלת מראה קרבי שמכבד את המסורת אבל מביא אותה לשנת 2025.
מנוע חדש: פחות סוסים, יותר מומנט – וזה מצוין
הנינג’ה החדש מצויד במנוע ארבע בשורה מקורר נוזל עם נפח מוגדל ל־1,099 סמ”ק, בזכות הארכת מהלך הבוכנה ב־3 מ"מ.
עיקרי השדרוגים במנוע:
-
תעלות יניקה בקוטר 45 מ"מ
-
פתיחת שסתומים מצומצמת
-
גלגל תנופה כבד יותר
-
גל איזון נוסף
-
קוויקשיפטר (KQS) פעיל כבר מ־1,500 סל"ד
הנתונים הרשמיים מדברים על כ־134 כ”ס ו־11.4 קג"מ, כשהמומנט מופק מוקדם יותר – אידיאלי לרכיבה דינמית בכבישים ישראליים.
הילוכים ארוכים, דלק חסכוני ושיוט רגוע
הארכת הילוכים חמישי ושישי יוצרת שיוט נעים יותר במהירויות גבוהות, תורמת לירידה בסל"ד ולחיסכון בדלק.
תוסיפו לזה בקרת שיוט אלקטרונית – וקיבלתם אופנוע ספורט-תיור שיכול לנסוע לאילת מבלי לעייף את הרוכב.
גרסת – תענוג ברמה אחרת
הנינג’ה 1100SX מוצע כעת בגרסת בלבד בישראל, והבשורה כאן ברורה:
-
בולם אחורי Öhlins S46 – כוונון מלא ונוחות ללא פשרות
-
בלמים קדמיים של Brembo עם קליפרים M4.32
-
צינורות בלימה מצופי פלדה
-
ידיות מחוממות מקוריות
-
שקע USB-C מובנה בכידון
ביצועים פרימיום במעטפת מוכרת.
חוויה דיגיטלית ועשירה
מסך TFT בגודל 4.3 אינץ’ כולל:
-
נתוני רכיבה בזמן אמת
-
מצבי ניהול מנוע
-
מערכת Rideology המחוברת לסמארטפון
-
תזכורות תחזוקה
-
חיבור מהיר USB-C
הכול נגיש, ברור ובלי עומס מיותר.
אחיזה, שלדה ושליטה – כמו שצריך
השלדה מבוססת על מבנה Twin Spar מאלומיניום: קשיחה, מדויקת ומספקת איזון בין יציבות בישורת לחדות בפניות.
צמיגי Bridgestone Battlax S23 החדשים מספקים אחיזה מעולה, והבלמים – כאמור – עושים עבודה חלקה ועוצמתית.
מפרט טכני – עיקרי נתונים
פרמטר | מפרט טכני |
---|---|
מנוע | ארבע בשורה, 1099 סמ"ק, מקורר נוזל |
הספק מירבי | 134 כ"ס ב־9,000 סל"ד |
מומנט מירבי | 11.4 קג"מ ב־7,600 סל"ד |
הילוכים | 6 הילוכים, עם קוויקשיפטר |
מערכת בלימה | Brembo קדמי, דיסק אחורי 260 מ”מ |
מתלה קדמי | Showa 41 מ”מ, כוונון מלא |
מתלה אחורי | Öhlins S46, כוונון מלא |
גובה מושב | 835 מ"מ |
משקל יבש | 234 ק"ג |
נפח מיכל דלק | 19 ליטר |
צריכת דלק | כ־15.7 ק"מ לליטר (ממוצע) |
חדשות חמות מישראל: מבצע ייחודי בפברואר
מטרו מוטור, יבואנית קוואסאקי בישראל, הכריזה על הגעת הדגמים:
-
נינג’ה 1100SX
-
Z900
-
Versys 1100
במהלך חודש פברואר, כל רוכש יקבל וסט מתנפח SMART JACKET מבית Dainese – ללא תוספת תשלום!
למי מתאים ה־Ninja 1100SX?
-
רוכבים מנוסים שמחפשים שילוב של ספורט ותיור
-
חובבי טכנולוגיה שלא רוצים מערכת מסובכת
-
נוסעי יומיום שמעוניינים באופנוע שאפשר לצאת איתו גם לצפון
-
חובבי נוחות שאוהבים ספורט, אבל לא על חשבון הגב
שאלות נפוצות
האם הדגם מתאים לרכיבות ארוכות?
בוודאי. עם מושב נוח, בלמים חזקים, בקרת שיוט וחבילת תיור מתקדמת – הנינג’ה 1100SX הוא פרטנר מושלם לנסיעות ארוכות.
האם ירידת הספק הכוח מפריעה?
לא. למעשה, המומנט הגבוה בטווחי סל"ד נמוכים הופך אותו לשימושי ונעים יותר.
האם אפשר לרכוש מזוודות צד מקוריות?
כן, ניתן להזמין כתוספת. הדגם מיועד לשאת ארגזים בקלות וללא השפעה על יציבות הרכיבה.
האם האופנוע מגיע עם בלמים משופרים?
כן. בלמי Brembo מקוריים עם קליפרים M4.32 ומשאבת בלם שודרגה הם חלק מגרסת ה־.
כמה עולה האופנוע בישראל?
המחיר טרם פורסם רשמית, אך צפוי להיות תחרותי במיוחד ביחס לרמת האבזור.
מה כוללת מערכת Rideology?
חיבור ישיר לסמארטפון, שליטה קולית, מצבי ניהול מנוע והתראות חכמות.